Monday, July 20, 2009

manusia yang beruk

Charles Darwin membuat teori bahawa manusia berasal dari BERUK ! Saya tidak setuju! Anda setuju ? Sanggupkah anda mengaku nenek moyang anda atau opah anda atau awok anda adalah seekor BERUK ? tentunya tidak bukan. Tetapi dewasa ini banyak manusia telah berkelakuan seperti BERUK dan menyebabkan teori Darwin ini menjadi seakan benar. Saya mengkaji bahawa manusia akan berkelakuan seperti beruk apabila..


A) terperangkap dalam kesesakan lalu lintas
B) melakukan aktiviti tunjuk perasaan
C) mengorat perempuan
D) menunggang motosikal
E) menonton konsert
F) melihat perlawanan bola sepak.. semasa dan selepas
G) semasa clubbing
H) melihat artis pujaan
I) Dalam dewan parlimen
J) Semasa melihat beruk

Jadi janganlah kita berkelakuan seperti BERUK kerana kita dikurniakan akal dan fikiran dan kita adalah khalifah di muka bumi ini.

11 comments:

artisticklytouch said...

dari mana lahirnya beruk makyeh

Pegawai Khalwat said...

beruk maknyah takde ka?

abu musarrif bin abu bakar said...

ad ag 1,bila ptptn x msuk ag...wuwu

misa amane said...

ape la hang ni abu, org tgh pikir psl org-beruk-org..ish ish ish x patut!
wan..teori darwin tu ada yg btul la, x semua x btul!

tegezoot said...

"Aku Beruk!" ayat yg keluar dari mulut Veera semalam. dok tak dudok ngaku beruk.

Chegu Peace said...

hanya darwinimse yg taksub

PuTeRi CaHaYa said...

hush...toing, kuang2... aku x tahan la masa hg crta aritu..
tp tu ler... sapa la nk sangka, org x ngaku dia beruk, tp perangai mengalahkan beruk...

toing!!
(",)

Anak Antu Seni said...

art
dari kelapa mengikut agama hindu

pk
darwin tu beruk maknyah

abu
hg sentiasa beruk

mis amane
jadi anda setuju awok anda beruk ?

tegezoot
dia species baru,tapi ada x beruk nak mengaku "aku veera" ?

peace
biar kt dia, kt jgn jadikan teori tu kenyataan

puteri
yang masa tu aku pun terjadi beruk, dan hg pun macam beruk, kwsan sekeliling pun macamberuk

abu musarrif bin abu bakar said...

ajo ang x maw tulis review pasal hanya lala ka?

Chegu Peace said...

Salah ejala, bukan darwinimse, darwinisme, malu aku guru BM

Anak Antu Seni said...

abu
nak tulis buat pa ? biar aku sorang ja tau.. hahah tgk arts4life dah

peace
biasa la cikgu memang macam tu..