Saturday, July 10, 2010

mereka ketawa

Mereka ketawa pada aku yang tidak merokok kerana aku tinggal di kawasan hitam
Mereka ketawa pada aku yng menonton epl di malam minggu kerana mereka rancak berada di club
Mereka ketawa pada aku yang duduk seorang kerana mereka pandai mengusung gadis ke hulu ke hilir
Mereka ketawa pada aku yang minum teh o gelas besar kerana mereka dasat meminum air produk dari syaitan
Mereka ketawa pada aku yang ada 4 5 ringgit dalam poket kerana mereka hebat menjadi tokan
mereka ketawa pada aku yang melayan budak2 kampung kerana mereka sudah bergaul dengan kekanda ayahanda dan anaconda


Ya , hari ni mereka ketawa pada aku.. tapi bukan pada 10 ,20 tahun akan datang
bila tiba masa itu.. aku tak kan ketawa pada mereka yang ketawa pada aku... tetapi bersimpati dengan mereka yang ketawa pada aku sekarang....

3 comments:

Tulip said...

asalkan kita berada di jalan ang betul..jangan risau bila diketawakan...kan..kan..

=D

Pegawai Khalwat said...

Ih dinas siratol mustaqim.

Ang dah betoi dah.

belenggu irama, wings said...

mestikah dikau bersedih pada hakikat yang telah dikurniakan kepadamu,
dan bukankah cita-citamu mahu memperjudikan kasih sayang itu,
dan bukankah dikau juga yang telah berjanji kerana itu,